onsdag 5 september 2012

REA REA REA

Ja, nu får jag acceptera att hösten har gjort sitt intåg hos oss. Lite vemodigt måste jag säga men ändå mysigt att få ändra om hemma, tända kakelugnen och krypa i soffan med en varm kopp te. Apropå soffa så måste jag slänga ut vår nuvarande soffa i allrummet, pronto. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med denna, trots att det nog var det dyraste möbel vi någonsin har köpt. Då är jag mer nöjd med min "Ektorp" från IKEA och den nya soffan kommer förmodligen inhandlas där också men vilken har jag ännu inte bestämt.

Nu när hösten är här så firar jag med att sänka ytterligare på de varor som är kvar på sommarrean i butiken. Sista veckan för rean nu, så passa på att fynda!!!

Ha en fin dag!!! Kram Therese

17 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Tänk att det dyraste inte alltid är det bästa ;)
Vi har också IKEA-soffor. Både Ektorp (2:a) och Tidafors (hörn). Är jättenöjd med båda! Ektorp är ju så bra, då man kan byta klädsel!

Ska kika in på din rea också!
Kram/ Maria

LOPPISLIV sa...

Har också ektorp soffan i vårt lilla finrum, gillar den fortfarande, men måste köpa ny klädsel till den för den gamla har krympt!!! Ja ibland är det bästa att göra sig av med möbler som inte passar in för de tar bara negativ energi varje gång man ser dem :-)) även om de kostat en slant.... Ska bli kul att se vad för soffa du väljer istället. Kraaaam Paula

House and Garden by Bia sa...

När hösten kommer vill man gärna förnya i hemmet tycker jag, även sig själv lite. Men för mej blir det bara små förnyelser för tillfället.
Spännande med en ny soffa! Ha en fin onsdag
Kraaam

Unknown sa...

Då får man ju ta sig en titt i butiken =)

Kram C

Helenas enkla vardag sa...

Ja vi köpte ju Ektorp och vi är så nöjda!!! Ska genast kolla in rean!
Kram Helena

Tina sa...

Heja Ektorp, den är suverän!

krma

Unknown sa...

Ja nu är nog hösten här, men det blir mysigt med många tända ljus, goda äppelpajer framför brasan och mkt mys i soffan.
Lycka till med soff jakten!
Kram Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

känner sååå igen mig med det här med möbler...jisses så mycket jag släpat hem som sedan vi har kört till tippen........ha en fin fortsatt vecka kramen från Maja

Casa of Mia sa...

Ja nu är nog hösten här, mysigt! Skall in och kika i din fina shop! kram

kråke sa...

Hej rara!:) roligt med lite nytt och håller med Ikeasoffor är suveräna:)) Vi har två vita Karlstad med lång kjol och har haft i 6 år och är fortfarande nöjda!:)

Nu packa gympaväska och sen till kojs:))

Stora kramen going:)

Kråke

kråke sa...

Glömde säga....fantastisk bild!!!!!:)))))

Kråke

Lifestyle By Lena sa...

Vi har också tröttnat på vår soffa och en ny är faktiskt på väg, men leveranstiden är alldeles för lång ;( Ektorp funkar alltid, vi har en på landet som vi fullkomligt älskar!
Nu ska jag kika in i din butik.
Ha en fin torsdag!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Idag har det varit en fantastiskt fin höstdag här. älskar när det är klart i luften och sol. Kram Nilla

CONCEPT by JESSICA sa...

Jag är också så sugen på att slänga ut våra soffor, har en schäslong från Ikea som är såååå mycket bättre tyg än sofforna. Eftersom vi har en hund som gärna ligger i soffan var det inte bra att ha grovt tyg;(
Trevlig helg
Kram

Johanna sa...

Skall absolut kolla in i Butiken:) Här hemma har vi en Ektorp hörnsoffa som jag alldeles precis har köpt ny vit klädsel till:) Verkligen älskar Ektorpsoffan!

Kramisar Johanna

Unknown sa...

Hallå,
Har oxå Ektorp 3a o 2a med vit klädsel! Flera stycken att byta med ;). Har oxå en granitgrå.

Ha det gott!
Kram
Lotta

kavallinskan sa...

Jag gillar min ikea soffa Tomelilla som jag precis har bytt klädsel på! Känns som om jag har en helt ny soffgrupp nu! :)

Kram kram